Ice Miracle's

Bad Gastein
Tågresan från Salzburg till Bad Gastein på måndag förmiddag tog 1,5 timme. Och vlken resa! Fantastiska vyer från fönstren. Berg och dalar!

När vi kom fram och checkat in gav vi oss upp på Stubnerkogel. Ett berg på en högd av 2,5 km. Vi åkte upp med en sådan där kabinlift. Det var helt fantastiskt där uppe! Vi var där hela eftermiddagen. Promenerade, gick över gallerbroar och åt god soppa på resturangen.

Den här hängbron svajade lite i vinden....

Rolle kramar en snöboll!

Fina promenader!

Härlig restaruang fanns det där uppe!

På kvällen promenerade vi omkring i den fina dalen! Här kommer lite bilder från Bad Gastein!

Vattenfall mitt i byn

Nästa dag gick vi en runda på fyra timmar till nästa dal. Vi gick ganska högt upp hela tiden på en stig. Inte så högt som Stubnerkogel men ändå med en fantastisk utsikt och natur. När vi kom fram gick vi in på den första restaruang vi hittade och åt en sen lunch. Det var mitt emot kyrkan så den fick också ett besök. Sen tog vi bussen tillbaka!

Här passerde vi en liten gård där man kunde köpa dricka!

Sista dagen blev det en annan promenad. Mysigt att gå på en liten stig och så dyker det plötsligt upp ett café!

Det blev en och annan apfelstrudel under resan!

På eftermiddagen gick vi till Termalbadet i byn. Det är varmt vatten (ca 36 grader) direkt från berget. Det ska vara mycket mineraler och annat bra i vattnet, mycket hälsosamt! Bad Gastein är ju från början en gammal kurort. Numera mest känd som skidort. Det var mysigt att bada varmt ute när man såg snön på topparna!

Vi bodde på ett väldigt billigt men ok hotell. 250,-/natten pp inkl städning, lakan o handduk samt frukost. Dessvärre fanns ingen hårfön... man tager vad man haver. Jag hittade en värmefläkt.

Nästa morgon blev det samma tågresa åter och sedan flyg hem efter en fantastisk resa!