Ice Miracle's

Nessie parad!
 I början på veckan var jag var hemma hos Lotta (veterinären som har Malvas pappa och bror) och kollade upp Nessie ang löpningen. Det fanns inga tecken på höglöp (vilket jag inte hade trott heller). Lotta trodde nog inte det skulle bli något förrän fram mot måndag. Men vi bestämde i alla fall oss för ett nytt besök torsdag em så man har koll. Jag åkte in till Visby och utstryket visade höglöp! Vi tog även ett progesteronprov (måste tyvärr skickas till Uppsala och man får svar nästa dag). Men de tog något snabbtest som de just börjat med och det visade parning NU. Du måste ta båten med detsamma sa Lotta. Men jag har ju inga grejer med mig, kläder osv tyckte jag.  Du kan köpa en tandborste på ICA tyckte hon. Jag skulle inte hinna köra hem och hämta grejer och tillbaka till båten heller. Det tar ju två timmar i resa och en halvtimme att packa med sig grejer till sig själv och hunden.
Jag fick ringa Rolle som kastade sig hem från jobbet och packade ned grejer till mig. Han tog även med sig Malva och Enya (behöll Melvin hemma som vi passade). Vi har varit gifta i 25 år så jag förstod mycket väl att de grejerna han packade inte skulle vara det samma som jag hade packat...
Jag hade bett honom att ta tre snygga tröjor i garderoben. De enda tröjor han tog var en hög med t-shirts som jag har som träningströjor med hundarna typ. Alltså ingen långärmad...
Udda vantar. Shampo och balsam som stod i duschen och var slut...
Ta med lakan sa jag. Han hade tagit ett stort drapåunderlakan till dubbelsäng....
Ingen handduk men min värmeväst (behövde jag dock inte använda).
Tandborstfodralet var udda och gick således inte att stänga eftersom delarna inte hörde ihop...
När jag berättade detta för Lotta tyckte hon det var petitesser! Jaja, det kan man väl hålla med om. Jag kom med båten som näst sista bil och kom sedan till Växjö och hanen vid 22.00 på kvällen. Hundarna bekantade sig en stund och sedan blev det en bra parning!
 
 
Jakes snälla matte och husse erbjöd mig att bo hos dem (jag hade ju ändå tre hundar med mig), jag hade ju inte hunnit få tag på något boende. Nästa dag blev det återigen en bra parning och jag fick även svar från Uppsala att det var helt rätt dag!
Vi promenerade med hundarna och hade en mysig dag och kväll med god mat!
 
Den här skylten passerade vi när man skulle på promenad!

På lördagen parade vi på morgonen och sedan hade jag 40 mil till Nynäshamn eftersom det inte går någon båt till Oskarshamn på lördagar på vintern.
Nu hoppas vi på fina valpar efter Jake och Nessie. Jake är en mycket trevlig hane. Lugn och fin i hemmet. Trots en höglöpande tik var han lugn och tyst. Väldgit mysig hund som gillar att kela!
Läs mer om kombinationen under "Valpar" och "Mina hundar".
 
Det blev sent i natt pga resan men jag tog mig upp i morse och åkte på jakt med Enya och Malva. Nessie fick vara hemma och vila upp sig och ladda för att blir dräktig!
Det blev en bra dag med fint väder och hundarna jobbade så bra!
 
Två laddade tjejer!
 
Jesper o James
 
Enya brukar lägga sig ner om inget händer på ett tag
 
Malvas arbetsrum....
Vi har plockat taggar och kammat nu kan jag säga
 
Fin avslutning med mat och lite roliga historier!